Jaarstukken 2018

8. Inwoner en bestuur

8.4.4 Bestuurlijke samenwerking

8.4.4 Bestuurlijke samenwerking

Samen kansen benutten
Om onze doelen te bereiken werken we met andere partijen samen.

  • We hebben een concept Dienstverleningsovereenkomst (DVO) opgesteld voor de ICT-samenwerking met de gemeente Overbetuwe. De Producten en Diensten catalogus en de Service Level Agreement (SLA) zijn af. De personele gevolgen hebben we in kaart gebracht. Het budget voor automatisering is vergelijkbaar gemaakt.
  • Voor de Modulaire Gemeenschappelijke Regeling sociaal domein hebben we twee nieuwe modules toegevoegd. Dit betreft onderwijszaken en het Werkgeverservicepunt (WSP). De module Werkgeverschap Sociale Werkvoorziening is voorbereid voor 2019.
  • We hebben de evaluatie van de ODRA grotendeels afgerond in 2018. In het eerste kwartaal 2019 hebben wij u geïnformeerd over het resultaat.
  • De liquidatie van de gemeenschappelijke regeling (GR) Bergerden hebben we afgerond. De GR Bergerden is daarmee opgeheven.  
  • In het zaaksysteem hebben we twee zaaktypen voor verbonden partijen aangemaakt. Deze dienen als een procesbeschrijving voor toezicht en beheer.