Jaarstukken 2018

8. Inwoner en bestuur

8.3.1 Kwaliteit van dienstverlening

8.3.1 Kwaliteit van dienstverlening

Duidelijkheid voor onze klanten

Prestaties

Naam indicator

Meetbaar resultaat

Werkelijk resultaat 2018

Verwacht resultaat 2018

Klantwaardering:

  • Dienstverlening algeheel
  • Dienstverlening digitaal
  • Dienstverlening balie
  • Dienstverlening telefonie

Gemiddeld rapportcijfer. Het onderdeel 'algeheel' betreft een totaalwaardering, dus betrekking hebbende op alle drie kanalen.

Niet gemeten in 2018. Januari 2019 enquête verstuurd.

7
7,5
7,5
7,0

Gemiddelde wachttijd aan de balie

Percentage balieklanten geholpen binnen de servicenorm van max. 10 minuten

80%*)

90%

Afhandeling meldingen openbare ruimte (MOR):

  • Groen/openbare verlichting/straatmeubilair
  • Afval/wegen/verkeer
  • Acute problemen welke een bedreiging zijn voor de openbare veiligheid
  • Percentage dat melder is geïnformeerd binnen de servicenorm van 5 werkdagen
  • Idem
  • Afhandeling melding binnen 24 uur

86%

78%

niet gemeten**)

90%

80%

90%

*)Door de brand in augustus is de wachttijd aan de balie opgelopen in de tweede helft van 2018. Er waren een beperkt aantal balies beschikbaar.

**) Als gevolg van de overgang naar een ander registratiesysteem meten we de afhandeling van de melding binnen 24 uur niet meer. De acute problemen melden we direct telefonisch aan de buitendienst (of andere instanties, bv. politie). Een bedreigende situatie voor de openbare veiligheid (bv. gat in de weg) herstellen we binnen 24 uur.