8.2.2 Communiceren van besluiten
Op maat informeren
Onze medewerkers zijn nog beter bewust gemaakt van het belang van tijdige en goede informatie over onze besluiten en over de gevolgen daarvan. Onder meer dankzij het lezerspanel hebben wij meer aandacht voor heldere taal in onze communicatie. Naast digitale kanalen, zoals de website en social media, informeren wij inwoners ook persoonlijk via balie en telefoon. En ook offline via brieven en het Gemeentenieuws. Dit zodat informatie op maat plaatsvindt, passend bij de betrokken inwoners. Via de website of app 'over uw buurt' kunnen inwoners besluiten ook op maat krijgen door te filteren op postcode of thema en zich abonneren op een e-mailservice.
Via onze website boden wij onze inwoners de mogelijkheid om de raadsstukken in te zien. Om het gemakkelijker te maken was het raadsinformatiesysteem (RIS) voorzien van een zoekfunctie. De vergaderingen van de raad hebben we live uitgezonden via de website. Na afloop hebben we het mogelijk gemaakt om op onderwerp- en sprekersniveau terug te luisteren. Ook hebben we de raad via het Gemeentenieuws en Facebook beter belicht. Dit onder meer rondom de gemeenteraadsverkiezingen via 'Lingewaard kiest'.