3.1.2 Bekendheid recreatief product
Lingewaard en Overbetuwe werken samen in de marketing van recreatie en toerisme. In 2018 is dit verder uitgerold. Diverse komborden hebben een onderbord met daarop ‘Welkom in De Betuwe’ en ‘Tot ziens in De Betuwe’. Er is een toeristische mini-map uitgebracht. Het logo van De Betuwe is ook bij ondernemers onder de aandacht gebracht. Zij nemen het logo steeds meer op in hun uitingen naar buiten zoals hun website, folders, e.d.
In december 2018 heeft het VVV in Huissen haar deuren definitief gesloten. Er is een start gemaakt met het vervolg ‘Gastheer van De Betuwe’. Deze moet in 2019 meer vorm gaan krijgen.
Samen met anderen is gewerkt aan het versterken van wandel- en fietsroutes. Het regionaal bureau voor toerisme, nu Visit Van, heeft subsidie van de provincie ontvangen voor het verbeteren van fietsroutes. Deze subsidie wordt in 2019 besteed. Recreatiemaatschappij Uiterwaarde heeft gewerkt aan het beter in kaart brengen van alle wandelroutes. Samen met de gemeente Berg en Dal is de realisatie van een voetveer Bemmel - Ooij voorbereid en zijn gesprekken gevoerd met mogelijke exploitanten.